Zorg op maat begint met goed luisteren naar je vragen.

Zorg op maat klinkt mooi. Maar hoe richt je dat in en hoe borg je dat? En wat als je het zelf verkeerd inschat? Wij begrijpen dat je veel vragen hebt als je bij ons komt, zeker als degene waar het om gaat niet (meer) zo mondig is. Veel mantelzorgers hebben bovendien hun hele leven ingericht naar de behoefte van hun kind of partner en vinden het in alle eerlijkheid gewoon eng om dat over te laten aan een vreemde. Juist omdat wij dat zo goed begrijpen, nemen wij daar uitgebreid de tijd voor. Uiteindelijk willen wij geen vreemde blijven.



Als je ons belt, kun je natuurlijk al veel vragen stellen aan de telefoon. Maar uit ervaring weten we dat veel vragen pas later komen. Daarom komen we voor het eerste kennismakingsgesprek gewoon bij je thuis. Zo krijgen we ook een goed gevoel bij je thuissituatie, en wat voor jou (of de cliënt) vertrouwd en veilig is. We bespreken rustig al je wensen en de mogelijkheden die wij kunnen bieden. Wil je dat we elke week bij je thuis komen, of wil je graag dat we samen de deur uitgaan om de rest van het gezin wat lucht te geven?

Alles kan gezegd worden, wij begrijpen hoe moeilijk het kan zijn

Alles kan en mag gezegd worden, liefst zelfs zo open en eerlijk mogelijk. We begrijpen hoe moeilijk het kan zijn om uit te spreken dat je zelf de zorg voor je kind of partner niet meer vol kunt houden. Of dat je het nodig hebt om een middag even iets alleen voor jezelf te doen. Maar zeg het gerust, want wij weten dat je al een hele tijd over je eigen grens heen bent gegaan. Wij oordelen nooit, wij zoeken alleen mee naar oplossingen die zorgen dat je het samen wel redt. En hoe wij je daarin op een prettige manier kunnen ondersteunen.

Na het eerste gesprek stellen we je voor aan de zorgverlener(s) waarvan wij denken dat ze goed bij jou en je zorgvraag passen. Alle mensen waar wij mee werken, kenmerken zich door hun professionaliteit, servicegerichtheid en inlevingsvermogen, maar de klik maakt echt het verschil. Daar steken we dan ook veel energie in, en we gaan zelfs voor je op zoek buiten ons netwerk als het niet klikt. Pas daarna stellen we een zorgplan op maat op en start de zorg. Al onze processen hebben we geborgd in onze ISO 9001 certificering. ”

Image

Aanvragen zorg en vergoedingen

Onze zorg wordt in het ene geval vergoed vanuit WMO/WMO jeugdwet en in het andere uit PGB. Hoe en waar je zorg kunt aanvragen, en hoe je de vergoeding daarvan kunt regelen is lang niet altijd duidelijk. Bel ons gewoon! Merk je dat je steeds minder zelf kunt, of dat de zorg voor je eigen kind of partner soms best zwaar is? Zoek je 1:1 flexibele begeleiding voor een cliënt? We kijken graag samen hoe we ondersteuning in jouw situatie en met jouw behoeften het best kunnen invullen. Wij helpen je graag.

LEES MEER over het aanvragen van zorg

Certificeringen en initiatieven

Zorgbeleving de Blauwe Vlinder is een kleinschalige, Zeeuwse zorgonderneming die de lat heel hoog legt: voor onze dienstverlening en voor onze eigen organisatie. De kwaliteit voor persoonlijke verzorging en begeleiding zijn geborgd door een ISO 9001 certificering. We blijven ook continu innoveren. De hele zorg moet verbeteren, en daarin willen wij vooroplopen. Zo zijn we initiatiefnemer van UW WOONGEMAK, een thuissservice voor senioren en hulpbehoevenden, en we zijn bezig met zorgvakanties op maat. Bel ons gerust voor informatie!

Wil je contact met ons opnemen?
0657883975

Wil je meer weten? We zijn ook 's avonds bereikbaar op 06-57883975. Als je ons belt, mag je natuurlijk je vragen gewoon stellen aan de telefoon. Maar we komen ook heel graag bij je thuis langs om kennis te maken.

Ons bezoekadres: Badhuisstraat 58, 4381 LT Vlissingen (op afspraak)
info@zorgbelevingdeblauwevlinder.nl

BTW-nummer: 149473278B01
AGB-Codes: • WMO: 98104104 • PGB : 41415996
Zorgbeleving De Blauwe Vlinder is ingeschreven bij de kamer van koophandel te Middelburg onder nummer 74437801


Image